Crème de Cassis kerestetik Kolozsváron

A Crème de Cassis, pontosabban a Crème de Cassis de Dijon, nemcsak Hercule Poirot kedvenc itala, hanem az én toplistámon is ott van. Ez (ő) az egyetlen igazi édes alkoholos készítmény, melyet elbírok. Az elbírás is hülye szó, merthogy egyenesen imádom.

Tulajdonképpen egy erdeigyümölcs-alapú likőrről van szó, melynek alkoholtartalma 25%. Jól megy magára:), vermuttal, szódavízzel és fehér borral (kettejük keverékéből készül a Kir).

A helyzet viszont az, hogy mindeddig Kolozsváron nem láttam ilyesmit (igaz, nem is vagyok valami nagy shopper az utóbbi időben:)

Ha tudtok valamit, szóltok?

4 hozzászólás »

  1. Szerena said

    Utoljara Becsben lattam valami hasonlot😉

  2. Nem a Creme de Cassis-ért, de bármikor visszamennék Bécsbe😉

  3. K.M. said

    Szia Laci!

    Csak érdekességképpwn: a Cassis de Dijonhoz kötődik az Európai Bíróság legtöbbet idézett ügye🙂 Éppen a likőr alkoholtartalma miatt indult az eljárás🙂 Amúgy a “cassis” szó ribizlit jelent, a franciák elég gyakran isszák pl. szörpként is.

  4. Szia Zsolti!

    Olvastam is valamit a Wikipédián arról, hogy per övezi a Cassis de Dijont, de nem már nem emlékeztem, hogy miért is.
    Az az igazság, hogy én is nagyon gyakran fogyasztanám, akár szörpként is:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Vélemény, hozzászólás?

